درج فهرست مطالب (Table of Content)‏

این مطلب را به اشتراک بگذارید

یکی از امکانات نرم‏افزار مایکروسافت ورد، درج خودکار فهرست مندرجات یا فهرست مطالب می‏باشد.
برای اینکه بتوانید فهرست مطالب موجود در متن خود را استخراج کنید، لازم است که متن خود را حتماً با شیوه یا استایل عنوان‏بندی کرده باشید.
همون طوری که در بحث شیوه یا style توضیح دادم، با استفاده از استایل شما می‏توانید به راحتی فهرست مطالب موجود در یک متن را استخراج کنید.
برای درج فهرست به این شکل عمل کنید:

ـ از منوی Insert گزینه Reference و سپس عبارت Index and Tables را انتخاب کنید.
ـ از پنجره باز شده، برگه Table of Content (TOC) انتخاب کنید.
ـ دکمه Options را کلیک بزنید.
ـ در پنجره‏ای که باز خواهد شد، تمام شیوه‏ها یا استایل‏هایی را که در متن از آن استفاده کرده‏اید، به نمایش گذاشته می‏شود.
ـ با استفاده از اعداد، ترتیب اولویت هر شیوه را مشخص کنید. برای مثال به شیوه Heading1 اولویت ۱ و به شیوه Heading 2 اولویت ۲ را نسبت بدهید.

معمولاً در فهرست‏بندی، اولویت‏های عناوین با تورفتگی مشخص می‏شود. به این ترتیب که اولویت‏های فرعی‏تر عناوین تورفتگی بیشتری نسبت به اولیت‏های اصلی دارند و عناوین یکسان از لحاظ اولویت، تورفتگی‏های یکسانی هم دارند.
ـ کلید OK را کلیک کنید و مجدداً Ok  را جهت تأیید و استخراج فهرست کلیک کنید.

در صورتی که بعد از استخراج فهرست، محل مطالب شما تغییر کند، به راحتی می‏توانید فهرست خود را به روز کنید. برای این کار، بر روی فهرست راست کلیک کنید و گزینه Update Field را انتخاب کنید. اگر مایل هستید تنها شماره صفحات فهرست شما به‏روزرسانی شود، گزینه اول یعنی update page numbers only را انتخاب کنید و اگر می‏خواهید فهرست شما از ابتدا استخراج شود، گزینه دوم یا update entire table را انتخاب کنید.

شما می‏توانید نحوه درج فهرست از لحاظ نوع فونت، اندازه آن و سایر مطالب را از طریق استایل کنترل کنید. برای این کار باید تغییراتی را که لازم می‏بینید، بر روی شیوه‏های TOC1 تا TOC9 اعمال کنید.

82 Comments

  1. سلام
    با تشکر از شما
    بعد از تهیه فهرست مطالب کل فایلم بهم ریخته صفحاتش از A4 کوچیکتر شده. page setup هم رفتم اندازه صفحاتم A4 هست ولی عملاً اینطوری نیست. چیکار کنم؟

  2. سلام فهرست درست میکنم نمیتونم اعداد کنار متن رو انتخاب کنم مثلا ۱-۱-مقدمه فقط مقدمش انتخاب میشه باید چیکار کنم؟

  3. سلام من میخام فهرستم کنارش بشه
    ۱.۱ مقدمه اما نمیتونم چجوری هست؟ کمکم کنین

  4. سلام
    هنگام درج فهرست مطالب، عنوان “فصل ۱” را در فهرست به صورت اتومات درج نمی کند و از طرفی Heading یک در لیست قبل از Heading 2 نیست، چگونه می توان مشکل را برطرف کرد؟

  5. سلام ممنون از آموزش خوبتون ، من یه مشکلی دارم اونم اینه که ۲ فصل آخر پایان نامه رو با اینکه هدینگ ها رو مثل فصول قبل و طبق آموزش انجام دادم ، در فهرست نمیاره ، هر چقدر هم به روز رسانی رو میزنم باز هم هدینگ های ۲ فصل آخر رو در فهرست نمیاره . مشکل از کجاست ؟

  6. با سلام
    چگونه میتوانم شماره گذاری مثلا هدینگ ۱ حذف کنم بدون انکه سایر شماره گذاری هدینگ ها تغییر نکند.

  7. با سلام من یک پایان نامه توی دستم دارم که فهرست مطالبش را به صورت اتومات زدم و مشتری از من میخواهد فهرست جدول و اشکال آن را هم به شکل اتومات بزنم ولی به اتومات زدن شکل و جدول آشنایی ندارم. از سایتهای دیگه هم کمک گرفتم ولی متاسفانه کلاً بهم ریخت. واقعاً مستأصل هستم و فردا باید این کار را تحویل دهم. نمیدونم چکار کنم. واقعاً ممنون میشم که در این مورد کمکم کنید. با تشکر

  8. سلام
    چطور میشه عناوین فهرست مطالب رو در حالت چپ‌چین تراز کرد؟
    یعنی عناوین فهرست مطالب نزدیک شماره صفحه قرار بگیرن (مثلا یک سانت با شماره صفحه فاصله داشته باشن) و ضمنا از سمت چپ، همه عنوان‌ها تراز باشن.

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ آذر ۷ام, ۱۳۹۶ ۹:۰۰ ق٫ظ:

    فهرست عناوین، از استایل‌های TOC تبعیت می‌کنند.
    با تنظیم فاصله‌ Tab در این استایل‌ها می‌توانید محل قرارگیری شماره صفحات را تعیین کنید.

  9. درود
    من طبق فرمایشات شما پایان نامه خودم رو تدوین کردم، از این بابت از شما دوست عزیز کمال تشکر زو دارم.
    فقط یک مشکل برام پیش اومده اونم بهم ریختن اعداد در فهرست هست.
    مثلا در متن نوشتم:
    ۱_۲_۳_ مدل تحقیق
    ولی در فهرست نمایش داده شده:
    ۳_۲_۱_ مدل تحقیق

  10. با سلام
    ممنون از اطلاعات خوبتون. ببخشید من وقتی فهرست می خوام بنویسم. در قسمت TABLE OF CONTENT به ترتیب HEADING1 بعد تیتر مبحث و بعد HEADING 2 است من نمی خوام تیتر مبحثم باشد. باید چکار کنم. ممنون

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ آذر ۷ام, ۱۳۹۶ ۸:۳۶ ق٫ظ:

    سلام
    در قسمت تنظیمات جدول مطالب(Options) عدد مقابل استایل (شیوه)ای را که نمی‌خواهید در فهرست درج شود، حذف کنید.

  11. با سلام
    پس از درج فهرست عناوین، وقتی میخوام فهرست اشکال رو بزنم، فهرست اشکال میره تو دل فهرست عناوین. چرا اینطور میشه؟ لطفا راهنمایی بفرمائید.

  12. سلام. من یه فایل ورد با فهرست خودکار اماده کردم. حالا این فایل رو میخواهم به یه نفر بدم ولی میخواهم کاری کنم که اون نتونه جدول ها رو آپدیت کنه !!!! چیکار باید بکنم؟ یعنی مثلا فکر کنه جدول ها رو دستی اماده کردم.

  13. با سلام
    ممنون از وقتی که برای پاسخ دادن می گذارید.
    بنده وقتی فهرست مطالب رو استفاده می کنم هیدینگ ها به صورت فارسی نوشته میشه ولی شماره صفحات انگلیسی هستش! تو قسمت modify هم رفتم و فقط تونستم هدینگ یک رو درست کنم، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    ممنون

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ بهمن ۱۷ام, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ب٫ظ:

    سلام
    برای فارسی کردن اعداد در سند ورد باید به چند نکته توجه داشته باشید:
    – تنظیمات نمایش اعداد در قسمت Advansed < options بر روی Content قرار داشته باشد. ـ سند شما راست به چپ (Right to Left) باشد. این تنظیم را در بخش page setup انجام دهید. - جهت چینش پاراگراف نرمال، از راست به چپ (Right to Left) باشد. ـ از فونت‌هایی استفاده کنید که اعداد فارسی را پشتیبانی می‌کنند. موفق باشید.

  14. سلام ی سوال فنی
    من رفرنس ایجاد کردم ولی متاسفانه موقعی که میخوام به پی دی اف تبدیلش کنم قمت شماره صفحاتم ارور میده در پی دی اف برای رفع این مشکل چه کار کنم؟

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ بهمن ۱۷ام, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ب٫ظ:

    سلام
    با استفاده از گزینه Save as خود برنامه ورد ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۳ فایل‌های خود را pdf کنید. همچنین برنامه Jaws Pdf Creator را برای pdf‌کردن امتحان کنید.

    موفق باشید.

  15. سلام . وقت بخیر . میگم من فهرست و نوشتم تموم اما بعدش تغییراتی تو متنم داده شد که شماره صفحاتمم تغییر کرد چطور فهرستمو به روزرسانی کنم آپدیت هم که میزنم فقط فهرست جدولا به روز رسانی میشه و بقیه فهرست حذف میشه . ممنون میشم پاسخ بدهید با تشکر

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ بهمن ۱۷ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۲ ب٫ظ:

    سلام
    روی فهرست مطالب راست کلیک کنید و گزینه Update field را انتخاب کنید. سپس گزینه update page numbers only را انتخاب کنید.
    اگر این کار را انجام داده بودید و فهرست شما حذف می‌شود، احتمالاً مراحل درج فهرست را درست پیش نرفته‌اید.

    موفق باشید.

  16. سلام.ببخشید چطور میشه نرم افزار winchm را فارسی کرد و table of contents ان فارسی شود

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ بهمن ۱۷ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ب٫ظ:

    سلام

    Softany WinCHM for Word v3.03 نرم افزار کاربردی است که با اضافه شدن به تب های برنامه Microsoft Office Word این قابلیت را برای شما فراهم می سازد تا به راحتی از روی اسناد و متن های خود در مایکروسافت ورد فایل های راهنما تولید کنید. علاوه بر این ها قابلیت های کاربردی نرم افزار Softany WinCHM for Words همانند ساخت فایل های راهنمای PDF و HTML جهت استفاده در وب از امکانات جالب آن می باشد. توسط این نرم افزار حرفه ای قادر خواهید بود تنها با چند کلیک و بدون هیچ پیچیدگی به ساخت فایل راهنما با فرمت رایج CHM بپردازید و یا اسناد ورد خود را به فایل های راهنمای HTML – CHM تبدیل نمایید.

  17. با عرض سلام خدمت شما
    من وقتی فهرستم را تنظیم میکنم برای تبدیل word به pdf تنظیمات فهرستم به هم مبریزه و کلمات و شماره صفحات جا به جا میشه برای حل این مشکل چیکار کنم؟ میشه راهنماییم کنید؟

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ بهمن ۷ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ ب٫ظ:

    سلام
    ممکن است نرم‌افزار تبدیل ورد به پی.دی.اف شما مشکل داشته باشد.
    اگر از ورد ۲۰۱۰ و یا ۲۰۱۳ استفاده می‌کنید، از گزینه Save as می‌توانید فایل خود را به پی.دی.اف تبدیل کنید.
    نرم‌افزار Sonic Pdf Creator هم برنامه خوبی است. از اینترنت می‌توانید دریافت کنید.

  18. خسته نباشین
    بعضی سرفصل های من کلمات انگلیسی داره، که بعد از فهرست گذاری توی فهرست همه ی حروف این کلمه ها با حروف بزرگ نشون داده میشه، هرچی ترفند خودم بلد بودم به کار بردم اما جواب نداد. نه با روشن خاموش کردن کپس لوک، نه با کپی کردن حروف کوچیک از یه جای دیگه و یه فایل دیگه در فهرست، نه با عوض کردن فونت… میخواستم ببینم شما چاره ای واسه ش دارین؟
    سپاس از وقتتون

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ بهمن ۷ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ب٫ظ:

    سلام
    این مطلب مربوط به استایل نمایش حروف انگلیسی است.
    متن مورد نظر را انتخاب کنید و کلیدهای Ctrl+D را فشار دهید.
    در بخش Effects ، تیک مربوط به All Caps را بردارید.

  19. متاسفانه اعداد هدینگ من مخفی شده، اما در فهرست و راهنما (Navigation) نشان داده میشه، لطفا راهنمایی کنید که چطوری میتونم ظاهرشون کنم؟

  20. سلام.
    من فهرست را که درست کردم همه چیزش خوبه فقط بعضی از عنوان ها خط چین (لیدر بین عنوان و شماره صفحه) نداره ولی بیشترش داره. با این که استایل همه اش یک جور است.
    ممکنه برای رفع این مشکل راهنمایی کنید.
    متشکرم

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ مهر ۱۲ام, ۱۳۹۴ ۱:۱۵ ب٫ظ:

    سلام

    فهرست اعلام از شیوه‌های TOC1 تا TOC9 (به ترتیب عناوین از درشت به ریز) استفاده می‌کند. با ویرایش کردن استایل مربوط، در قسمت Tab، می‌توانید نوع خط چین را تعریف کنید و یا تغییر دهید.

  21. شرمندتون.ولی من متوجه منظورتون نشدم.استایل toc رو چه کار کنم؟که با فونت و مدل داخل متنم جور در بیاد؟چطور استایل toc رو ویرایش کنم؟با همون modify? آخه اونم که برای چند حالت تنظیم نمیشه.
    باتشکر

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ شهریور ۱ام, ۱۳۹۴ ۸:۴۰ ب٫ظ:

    با ویرایش از طریق Modify استایل‌های TOC می‌تونید به خواسته خودتون برسید.
    هدینگ ۱ با استایل TOC1، هدینگ ۲ با TOC2 و به همین ترتیب… در خروجی فهرست درج می‌شوند.

  22. با سلام و عرض تشکر از زحمات بی دریغ جنابعالی
    بنده در ویرایش پایان نامه ام خیلی از معلومات شما استفاده کردم.از این بابت کمال تشکر را دارم.
    اما الان بعد از ثبت فهرست مطالبم برخی از سر فصل ها آن طور که تعریف کردم نمی آید.برای مثال دیگر بلد نمی شود، در صورتی که داخل متن آن موارد رعایت شده.باید چه کار کنم؟
    با تشکر

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ مرداد ۲۸ام, ۱۳۹۴ ۹:۰۲ ب٫ظ:

    سلام
    متشکرم از اظهار لطفتون.
    وقتی فهرست استخراج می‌کنید، متنی که به شما نمایش داده می‌شود، با استایل‌های TOC نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با ویرایش کردن این استایل‌ها، خروجی فهرست خود را کنترل کنید.

  23. سلام. تشکر از توضیحات خوبتان. من یک مشکل دارم متشکرمی شوم جواب دهید.
    من فهرست مطالب را درست کردم همه چیزش هم درست است . فقط چون دو تا از استایل هایم شماره گذاری اتوماتیک (numbring)دارد در فهرست هم این شماره گذاری های می آید.
    الف) برای حذف شمار گذاری های فهرست چه کنم(بدون این که شماره گذاری استایل در متن به بهم بخورد)(در استایل toc رفتم و شماره گذاری اش را غیرفعال کردم فایده ای نداشت)
    – در فهرست، تورفتگی های یک پله نسبت به پله قبلی خیلی زیاد است چطور می شود آنها را کم کرد؟
    تشکر فراوان

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ مرداد ۲۸ام, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ب٫ظ:

    سلام
    متشکرم از اظهار لطفتون.
    در فهرست استخراج شده می‌توانید به صورت دستی دخل و تصرف کنید. یعنی به راحتی می‌توانید فهرست استخراج شده را ویرایش کنید. شماره‌های داخل فهرست را به صورت دستی حذف کنید.
    در تنظیمات استایل مربوط به TOC در قسمت Formatting و گزینه Tabs به راحتی می‌توانید جای Tab stop ها را تغییر دهید و به دلخواه تعریف کنید.

  24. با سلام و عرض خسته نباشید
    دوتا سوال در مورد فهرست و جدول ورد ۲۰۱۳ دارم
    ۱٫ در فهرستی که تهیه کردم چینش اعداد به هم ریخته است یعنی
    ۲-۱-۱ موارد استفاده شده
    ۳-۱-۱ مصالح کاربدی
    تبدیل شده است به
    ۲-۱-۱ موارد استفاده شده
    ۱-۱-۳ مصالح کاربدی
    در صورتی که همه فهرست راست چین است و به طور اتومات تهیه شده است نه دستچین

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ خرداد ۱۵ام, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ق٫ظ:

    سلام
    من خودم به شخصه با این گونه شماره گذاری فهرست، مشکل دارم.چون هیچ طوری معلوم نمیشه از کدام طرف شماره گذاری ها انجام شده.
    برخی میگن چون فارسی هست، باید از راست به چپ باشه.
    برخی میگن چون عدد هست، باید از چپ به راست باشه.
    برای همین من کلا از خیر این گونه شماره گذاری میگذرم.

    ضمن اینکه زیبایی کار را هم خراب میکنه.
    بهتر این تیتر های اصلی را با الف. ب. بزنید، تیتر فرعی را با ۱. ۲. ۳. و تیتر فرعی تر را با پرانتز جدا کنید.تیتر بعد را با خط تیره و …. همینطور تنوع ایجاد کنید.
    توی فهرست هم با ایجاد تو رفتگی، درجات متفاوت را نمایش بدید.

  25. سلام خسته نباشید
    من وقتی فهرست خودکار میسازم همه چیز درسته ولی توی بعضی heading ها مثلا heading2
    به این شکل نمایش داده میشه ۵ – ۱ ……………….سازمان SIMD ۳ و با زدن یک backspace پشت heading یعنی در اینجا پشت سازمان درست میشه
    مشکل چیه؟

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۳۹۴ ۸:۱۱ ق٫ظ:

    سلام

    در شیوه‌ای که برای نمایش متن فهرست استفاده کرده‌اید، یک Tab Stop با خاصیت درج نقطه چین ایجاد شده است.

    با ویرایش آن شیوه و حذف Tab ها این مشکل شما حل می‌شود.

    از روش دستی برای حذف نقطه‌چین‌ها استفاده نکنید.

  26. با سلام
    خواسته اول درست نشد
    اما خواسته دوم درست شد
    جسارتا متن گزارش رو هم نمیتونم تغییر بدم
    چون طبق استاندارد متن فارسی باید با فونت B Nazanin و متن انگلیسی با فونت Times New Roman تایپ شود.

  27. با سلام و عرض خسته نباشید
    دوتا سوال در مورد فهرست و جدول ورد ۲۰۱۳ دارم
    ۱. در فهرستی که تهیه کردم چینش اعداد به هم ریخته است یعنی
    ۲-۱-۱ موارد استفاده شده
    ۳-۱-۱ مصالح کاربدی
    تبدیل شده است به
    ۲-۱-۱ موارد استفاده شده
    ۱-۱-۳ مصالح کاربدی
    در صورتی که همه فهرست راست چین است و به طور اتومات تهیه شده است نه دستچین
    ۲. میخواهم header جدولهایی که تهیه نموده ام و بیش از یک صفحه طول میکشد، در ابتدای صفحه بعدی هم بیاید
    برای جداول گزینه repeat as header row at the top of each page رو ه فعال کردم ولی متاسفانه کارگر نیفتاد

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ اسفند ۲۲ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۲۰ ب٫ظ:

    سلام
    ۱. فونت B Nazario یا B Mitra را امتحان کنید.
    ۲. برای این کار باید قبل از انتخاب گزینه‌ای که اشاره کردید، فقط ردیف‌هایی که میخواهید تکرار شوند، انتخاب کنید.

  28. بسیار ممنون و سپاسگزار….واقعا عالی بود…مشخصه که تسلط دارید به اونچه که نوشتید…
    سوالی داشتم…اگه ممکنه اینجا، و اگه نه، ایمیل بفرمایید…
    در شماره گذاری اتومات عناوین که همونطور که حتما میدونید به
    Multilevel list
    معروف هست، چجوری میشه در هر فصل، عنوان سطح یک رو، برابر شماره فصل قرار داد؟؟
    مثلا عناوین فصل دو به این شکل باشند:
    ۲.۱.
    ۲.۲.
    و عناوین فصل سوم به این شکل
    ۳.۱
    ۳.۲
    با سکشن بندی مشکل حل نشد…گزینه
    this point forward
    رو هم بجای گزینه
    whole of document
    فعال کردم و باز هم درست نشد….این کار، در یک فایل، شدنی هست؟؟ یا اینکه باید در فایلهای جداگانه درست بشه و بعدا پی دی اف بشه و تحت یک فایل کامل ارایه بشه؟؟

    نکته دیگه اینکه، فرمت معمول این هست که اول شماره فصل بیاد، و بعد، عنوان سطوح ۲ و ۳ و الی آخر…مثلا در فرمت انگلیسی درست نوشته میشه:
    ۴.۱
    ۴.۲
    ولی در فارسی، همین فرمت انگلیسی رعایت میشه، ولی با اعداد فارسی…در واقع، صورت درست این هست که عدد ۴ اولین عدد سمت راست باشه، ولی اینطور نمیشه، و میره، آخرین عدد سمت چپ…
    گفتم شاید مشابه فارسی کردن شماره صفحه باشه، و رفتم راست چین کردم، ولی نشد…

    ممنون میشم راهنمایی کنید…

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ بهمن ۱۳ام, ۱۳۹۳ ۸:۳۷ ق٫ظ:

    سلام
    در بخش MultiLever lists‌ دقیقاً شما می‌توانید لیست جدید و دلخواه خود را ایجاد کنید و با استفاده از گزینه Define new Multilevel List در تنظیمات آن، مشخص کنید که هر سطح یا level، چه خصوصیاتی داشته باشد و از ترکیب نام کدام بخش‌ها ایجاد شود.
    در قسمت Include level number from شما می‌توانید به تک تک سطح‌های شماره‌گذاری دسترسی داشته باشید. با انتخاب هر سطح، علامتی در قسمت Enter formatting for number درج می‌شود.
    با کمی تمرین و جابه‌جایی علامت‌ها می‌توانید به لیست دلخواه خود دست پیدا کنید.
    موفق باشید.

  29. سلام

    چرا بعضی از اعداد مربوط به لیست های چند سطحی در فهرست مطالب به صورت انگلیسی میاد ولی بقشون درسته؟ همشون توی متن هم درست دیده می شوند. اعداد هم روی context تنظیم شده اند.

    ممنون

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ آبان ۵ام, ۱۳۹۳ ۸:۱۱ ب٫ظ:

    سلام
    بررسی کنید که فونت مربوط به نمایش استایل هدینگ‌ها(از TOC1 به بالا) بر روی فونت‌های فارسی تنظیم شده باشد.
    فرض کنید اعداد مربوط به هدینگ ۱ که با استایل TOC1 نمایش داده می‌شوند، انگلیسی است. استایل TOC1 را ویرایش کنید. در قسمت فرمتینگ مطمئن شوید که از فونت‌های فارسی مانند نازنین، میترا و… استفاده کرده‌اید و بر روی فونت‌هایی مانند Arial و… نیست.

  30. تغییر استایلهای TOC یک راه حل ناقص است. چرا که اعداد انگلیسی که در متن فهرست می آید را نیز فارسی می کند و لغات انگلیسی یه کم زشت می شوند.
    در تب home بخش paragraph نمایش کاراکترهای مخفی مانند space و enter را فعال کنید.
    حال به آن بخشی از تیتر که شماره آن در فهرست انگلیسی درج شده بروید. کاراکتر enter که شبیه یک P برعکس است را انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که فونت کاراکتر enter یک فونت latin است.
    آن کاراکتر را پاک کرده ، وضعییت تایپ را در حالت فارسی قرار دهید. دکمه end را فشار دهید تا به انتهای سطر بروید. سک space بزنید . و سپس enter بزنید. مشاهده خواهید کرد که شکل کاراکتر enter اندکی تغییر می کند.
    حال فهرست را آپدیت کنید. مشاهده خواهید کرد که شماره فهرست اصلاح خواهد شد.

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ مهر ۶ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶ ب٫ظ:

    ممنون از توضیحاتتون
    اما در یک استایل، شما می‌توانید هم استایل فونت‌های لاتین را تعیین کنید، هم استایل مطالب غیر لاتین را. یعنی برای هر استایل، شما می‌توانید دو نوع فونت تعیین کنید.
    از این روش، مشکل احتمالی شما هم که اعداد انگلیسی در متن فهرست(که خیلی بعید می‌دونم همچین اتفاق نادری در فهرست بیافتد) حل می‌شود.

  31. مبگم چجوری من الان مثلا با استایل یک تیتر هارو گرفتم ولی فونتم بهم میریزه باز باید فونت هاشو درست کنم چجوری بهم نریزه و همون فونتی که روش هست رو داشته باشه ؟

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ مهر ۲ام, ۱۳۹۳ ۹:۱۴ ب٫ظ:

    فونت فهرست مطالب استخراج شده در فهرست استایل‌ها با عنوان TOC1 تا TOC9 درج می‌شوند.
    برای تنظیم، فونت این استایل‌ها را تغییر دهید.

  32. با سلام من میخوام فهرستی درستی کنم مثلا:
    فصل اول: مقدمه
    فصل دوم: توضیحات
    اما نمیشه به این صورت در میاد:
    فصل اول
    مقدمه
    فصل دوم
    توضیحات
    حالا چیکار کنم درست بشه؟

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۲ ق٫ظ:

    سلام
    دو راه دارد: یا اینکه هنگام درج عبارت فصل اول و مقدمه، هر دو را با یک استایل مشخص کنید و یا اینکه بعد از استخراج، فهرست را به صورت دستی ویرایش کنید و مقدمه را جلو فصل اول بیاورید. در این صورت، فراموش نکنید که هنگام به روزرسانی فهرست، فقط شماره صفحات را به روز کنید وگرنه، همه تنظیمات به حالت پیش فرض بر می‌گردد.
    موفق باشید.

  33. سلام

    نمیدونم تا حالا به این مشکل برخوردید یا نه؟

    من بر اساس هدینگ ها متنم رو شماره گذاری میکنم

    وقتی میگم برام فهرست درست کنه برخی از این شماره ها رو به فارسی و برخی دیگه رو به انگلیسی میذاره

    ممنون میشم اگه راه جل رو میدونید به ایمیلم یه خبر بدید

    mozareh@outlook.com

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ تیر ۲۰ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹ ق٫ظ:

    سلام
    احتمال دارد فونت مربوط به نمایش آن قسمت از فهرست، انگلیسی باشد.
    سطح‌های مختلف فهرست، هر کدام با شیوه‌ای مخصوص، جداسازی میشوند. با نام‌های TCO1, TCO2,…
    این استایل‌ها را ویرایش کنید و فونت مربوط به نمایش فارسی آنها را از فونت‌های فارسی قرار دهید

  34. سلام
    ممنون خیلی به دردم خورد الانم دارم پایان نامه مینویسم به یه مشکل برخوردم ممنون میشم راهنماییم کنین!
    من میخوا واسه هر فصل جداگانه فهرست بذارم
    مثلاً بگم :
    فصل اول:کلیات
    مقدمه……………۱
    بیان مسأله……….۲
    فصل دوم :ادبیات و پیشینه
    مقدمه……………۵۰
    جمع بندی…………۷۰
    سؤالم اینجاس که این فصل ۱و دو رو چطوری بزارم چون صفح که نداره؟

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ بهمن ۶ام, ۱۳۹۲ ۷:۲۶ ب٫ظ:

    سلام
    ببخشید یه خورده جوابتون دیر شد.
    شما می‌تونید در فهرست به صورت دستی شماره صفحات عناوینی را که نمی‌خواهید حذف کنید. فقط به یاد داشته باشید در به‌روزرسانی‌ها فقط از به‌روزرسانی شماره صفحات استفاده کنید. در غیر این صورت تمام تغییراتی که در فهرست به صورت دستی دادید، از بین میره.
    موفق باشید.

  35. سلام و خسته نباشید
    من یه مشکلی با درج لیست چند سطحی در فهرست مطالب دارم که اعدادم به صورت چپ چین نوشته می شن (البته تو خود متن هم به همین شکل نوشته می شه). در مورد فهرست جدل ها و شکل ها مشکلی ندارم. تو سایت فرساران مشکلم رو توضیح دادم و لی متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیدم. به خاطر به هم ریختن متن لینک سایت فرساران رو اینا قرار میدم.

    http://www.forum.farsaran.com/index.php?topic=1117.0

    با تشکر

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ مرداد ۱۲ام, ۱۳۹۲ ۱:۱۶ ب٫ظ:

    سلام
    جواب سؤال شما قبلا در اینجا توضیح داده شده:
    http://weblog.aleyaasin.ir/?p=83

    موفق باشید

  36. مدیر درست می گوید
    روی فهرست راست کلیک کنید
    edit field
    Table of content
    Modify
    TOC 1
    Modify
    Format
    Font
    در این قسمت هر دو فونت را یکی از فونتهای نوع B کنید
    OK
    این کار را برای TOC های دیگر نیز انجام دهید
    تمام اعداد موجود در فهرست فارسی و درست می شوند

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ تیر ۲۰ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۰ ق٫ظ:

    متشکر از توضیحتون
    اگر حالت نمایش اعداد در ورد را بر روی Context قرار داده باشند،
    و متن هم Right-to-left باشد دیگر نیازی به این مورد هم نیست.

    موفق باشید.

  37. man fehrestamo dorost kardam adadam englisie hala ziad mohem nis vali vaghti fehrest neshun dade mishe adad samte rast va titleha samte chap hastand chetor mitunam ja beja konam?

    مدير پاسخ در تاريخ دی ۱۳ام, ۱۳۹۱ ۸:۲۹ ق٫ظ:

    سلام
    اولا لطف کنید فارسی بنویسید.
    بعد! جواب سؤال شما در اینجا داده شده است:
    چگونه ستون‏ بندی فارسی داشته باشیم

  38. در صورتی که سبک نرمال راست به چپ باشد و شماره ها فارسی نباشد بدون تغییر جهت سکشن می توان با یکبار بروز رسانی تنها تنها شماره صفحات آن ها را فارسی کرد.
    البته باید کنترل شود تمام اعداد داخل سند انگلیسی هستند یا فقط فهرست به این شکل است

  39. سلام
    خیلی خوب بود
    استفاده کردم

  40. سلام
    زمانیکه فهرست را ایجاد می کنم تعدادی از شماره های موجود در فهرست به انگلیسی می باشد و نمی دانم علت آن چیست .
    باتشکر

    مدير پاسخ در تاريخ آبان ۶ام, ۱۳۹۱ ۹:۲۶ ب٫ظ:

    سلام
    از قسمت Page Setup ، برگه Layout ، قسمت Section diriction را بر روی right to left قرار بدهید تا سند شما راست به چپ شود و شماره‌ها هم فارسی شود.
    اگر با این کار مشکل حل نشد، با استفاده از فونت‌های سری B این مشکل را می‌توانید حل کنید.

    قبلاً هم در اینجا توضیح داده بودم: http://weblog.aleyaasin.ir/?p=112#comment-1066

    پویا پاسخ در تاريخ آبان ۷ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۲۰ ب٫ظ:

    سلام
    قبلا این کارها را انجام دادم ولی بازهم در فهرستی که ایجاد میکنم تعدادی از اعداد فارسی نمی شود .
    در هر صورت از راهنمایی شما ممنونم

    مدير پاسخ در تاريخ آبان ۱۲ام, ۱۳۹۱ ۱:۴۲ ب٫ظ:

    سلام
    برای اطمینان کامل، از فونت‌های سری B برای استایل TOC‌استفاده کنید.
    موفق باشید.

  41. با سلام
    من در فهرست نویسی نفهمیدم چرا متن راهم در یک قسمت انتقال داده به فهرست حالا هر کاری میکنم بر نمیگرده و فقط تیتر را بگیره و بعد از هر دفعه آپدید دوباره متن میاد

    مدير پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۷:۳۹ ب٫ظ:

    با سلام
    به احتمال قوی، علامت اینتر پاراگراف شما، با استایل یکی از هدینگ هایی که در فهرست استخراج می کنید، درج شده است.
    راه حل این است که کل پاراگراف و ترجیحاً سطرهای اولیه از پاراگراف بعدی را انتخاب کنید و استایل نرمال را بر روی آن اجرا نمایید و یا از کلیدهای ترکیبی Shift+Ctrl+N برای اعمال استایل نرمال، یا کلیدهای Ctrl+Space برای حذف کلیه فرمتها بر روی متن انتخاب شده کمک بگیرید.

    موفق باشید.

  42. salam
    mamnun
    chetory mitunam shomare safhe fehresto farsi konam ?

    مدير پاسخ در تاريخ شهریور ۱۴ام, ۱۳۹۱ ۹:۱۶ ق٫ظ:

    سلام
    اولا لطف کنید و فارسی بنویسید.
    ثانیاً وقتی که شماره صفحه رو درج میکنید، اگر کلید Ctrl+Shift (right) رو بزنید، جهت متن شما راست به چپ میشه و اگر نمایش اعداد شما در قسمت تنظیمات ورد،
    برای نمایش اعداد مطابق متن (یعنی Context) تنظیم شده باشه، اعداد رو فارسی به شما نشون میده.

    موفق باشید.

  43. آقا دمت گرم خیلی ممنون
    من خیلی دنبال این سوالی بودم که “جناب نوروزی” پرسیده بودن، ممنون از جوابتون
    تشکر، تشکر، تشکر

    مدير پاسخ در تاريخ مرداد ۳۱ام, ۱۳۹۱ ۷:۰۰ ب٫ظ:

    سلام
    خواهش می‌کنم. قابل شما رو نداشت.

  44. باسلام من در فهرستم مشکل که دارم اینه که شماره صفحات سمت راست ایجا میشه وردم ۲۰۰۷ چیکار کنم؟مثلا اینجوری میشه:
    ۱………………………………………………………………..مقدمه
    لطفا راهنمایی کنین.

    مدير پاسخ در تاريخ بهمن ۱۱ام, ۱۳۹۰ ۱۰:۳۲ ب٫ظ:

    سلام
    این مشکل را به نوعی در موضوع «چگونه ستون‌بندی فارسی داشته باشیم» توضیح دادم.
    در واقع مشکل اینجاست که چینش صفحه شما در تنظیمات Page Setup از چپ به راست هست. برای همین شماره صفحات هم در سمت راست مطالب قرار می‌گیره.
    یک سری به مطلب بالا بزنید، ا‌ن‌شاءالله مشکلتون حل میشه.

  45. با سلام و ممنون از آموزش
    چطور در یک سند طولانی فصل بندی انجام بدم و شماره صفحه و فهرست نویسی هم مطابق با اون باشه؟ ممنون

    مدير پاسخ در تاريخ بهمن ۷ام, ۱۳۹۰ ۶:۳۲ ب٫ظ:

    سلام
    با یک گشت و گذار ساده می‌تونید توی این وبلاگ به جواب خودتون برسید.
    از جمله اینجا : http://weblog.aleyaasin.ir/?p=62

  46. سلام
    چطوری میشه چندتا فهرست جداگانه برای یه فایل ورد درست کرد؟
    ممنون میشم جواب بدید

    مدير پاسخ در تاريخ بهمن ۷ام, ۱۳۹۰ ۶:۳۵ ب٫ظ:

    سلام
    متوجه سؤالتون نشدم.
    مگر یک کتاب، چندتا فهرست می‌تونه و باید داشته باشه؟
    اگر منظور از چند فهرست، فهرست مطالب، فهرست اعلام، فهرست اماکن، فهرست نام کتاب‌ها و… هست که آموزش اون رو می‌تونید توی همین وبلاگ پیدا کنید.

  47. سلام.

    من هربار که جدول رو به روز میکنم چپ چین مشه و مجبورم دستی انتخابش کنم و راست چینش کنم. چگونه میشه کاری کرد که با هربار به روز کردن جدول راست چین باقی بمونه؟ در مورد شیوه‌های TOC کاری نیست که نکرده باشم ولی باز هم درست نشد. خودش می‌آد TOC left to right تعریف میکنه و کارش رو انجام میده!! شیوه گذاری اتومیتیک رو هم حذف کردم ولی باز هم افاقه نکرد. ممنون میشم جواب بدید.

    مدير پاسخ در تاريخ آبان ۶ام, ۱۳۹۱ ۹:۲۷ ب٫ظ:

    جناب نوروزی
    سلام
    برای اینکه تمام تنظیمات صفحات شما به صورت راست به چپ باشد، لازم است که فایل خود را به صورت راست به چپ تنظیم کنید.
    برای این کار به اینجا برید:
    File > Page setup > Layout
    تنظیمات مربوط به
    Section direction
    را بر روی
    Right to left
    قرار بدهید و کلید تأیید را فشار دهید.
    به این صورت فایل شما به صورت راست به چپ تعریف می‌شود.
    برای اطمینان، تنظیمات مربوط به استایل نرمال را هم بر روی راست به چپ قرار دهید. به دلیل اینکه استایل TOC از استایل نرمال تبعیت می‌کند، این کار باعث می‌شود که استایل TOC هم به صورت خودکار، راست به چپ تنظیم شود.
    موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code