سؤال در مورد صفحه‏‌بندی

این مطلب را به اشتراک بگذارید

سؤال دوست عزیزمون، حسین آقا:

من میخوام یک کتاب شعر برای یک نفر تایپ کنم ولی نمیدونم چطوری و از کدوم شیوه برای تنظیم صفحه‏ها استفاده کنم که در یک صفحه هم بتونم شعر بنویسم و هم پاورقی ایجاد کنم شما میتونید کمکم کنید که چطوری کتاب رو برای آ۵ تنظیم کنم و سرفصل ها و صفحه بندی اونو تنظیم کنم و همچنین یک حاشیه که یک عکس انتخابی از خودم هست رو در تمامی صفحه ها تکرار کنم اگه میشه یک فایل ورد برام تنظیم کنید و برام بفرستید مطالب آموزشیتون رو خوندم ولی متوجه نشدم خیلی ممنون میشم کمکم کنید.


ـ در مورد درج هم‏زمان شعر و پاورقی، شما هیچ مشکلی ندارید. شما می‏تونید به طور هم‏زمان هم شعر و هم پاورقی را در متن خود داشته باشید.
ـ تنظمیات حاشیه برای کاغذ آ۵ و قطع رقعی به این صورت است (اگر کاغذ پیش‏فرض را بر روی آ۴ تنظیم کرده باشید):
Top: 2cm, Bottom: 10.69, Left: 5.5, Right: 5.5
ـ برای اینکه عکس شما در تمام صفحات درج شود، آن را در سرصفحه (Header) و یا پاصفحه (Footer) قرار دهید. برای این کار به اینجا برید:
View > Header and Footer
در فضایی که برای درج سرصفحه و پاصفحه ایجاد می‏شود، تصویر خود را در محل مناسب قرار دهید و بعد از آن تصویر در تمام صفحات تکرار می‏شود.
ـ در مورد مطالب آموزشی، هر کجا رو که متوجه نشدید، بیان کنید تا بیشتر توضیح بدهم.

77 Comments

  1. باتشکر از سایتتون من یک سوال دارم
    میخواهم سایز صفحاتم در ایندیزاین را تغییر بدهم ولی همزمان عکس ها و نوشته ها هم می خواهم تغییر کند که از ابتدا نخواهم جدا جدا انها را تنظیم کنم آیا این امکان وجورد دارد؟
    چکار باید بکنم؟
    ممنون میشوم هرچه سریعتر به من جواب بدهید.

  2. با سلام ..من می خواستم که یک صفحه بندی انگلیسی انجام بدم توی فوتوشاپ الان مشکلی که دارم اینکه شماره صفحه ی همه ی صفحات باید سمت راست و پایین باشه ؟؟ اگر پشت و رو بخواد چاپ شه من نباید توی فوتوشاپ شماره صفحه رو یکی در میان جا به جا کنم ؟ مثلا زوج ها راست پایین ، فرد ها چپ پایین ؟ ممنون میشم بم جواب بدین

  3. سلام
    من می خواستم یک کتابچه در قطع رقعی صفحه بندی کنم. این کتابچه قرار نیست صحافی بشه بلکه قرار صفحات منگنه بشن. حالا من نمیدونم فرمول تنظیم صفحات چه جوریه؟ چون مثلاً صفحه ۳ و صفحه ۳۳ بهم وصل هستن. مثل مجله. خوشحال میشم اگه بتونید راهنماییم کنید.

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ آذر ۷ام, ۱۳۹۶ ۸:۲۵ ق٫ظ:

    سلام
    بعضی از پرینترها این امکان را دارند که به صورت اتوماتیک تنظیمات کتابچه را انجام می‌دهند.
    در تنظیمات پرینتر خود به دنبال عبارت Booklet بگردید.

  4. سلام.
    دو سوال از حضور شما استاتید محترم دارم.
    ۱. خروجی ورد ۷۲ DPI هست که برای چاپ افست مناسب نیست و برای همین تصاویر رو جداگانه ارسال می کنیم.می خواستم بدونم این مطلب درست هست یا نه؟

    ۲. و این که برای اکسل می خوام خروجی بگیرم برای چاپ ۴ رنگ و افست ولی نمی دونم فایل نهایی رو به چه صورت خروجی بگیرم.
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید.

  5. با سلام خیلی عالی ممنون.من در تایپ شعر با مدیر انتشاراتی به نام […] اشنا شدم و نکته قشنگی ایشون عنوان کردن که در موقع تایپ شعر باید در جدول قرار بگیرد.البته کسانی که مشکل پایان نامه و تایپ دارند میتونن از طریق این موبایل مشکلشون رو بر طرف کنند.البته کتابهایشون واقعا با صفحه ارایی خوبی انجام شده و کاملا مشخصه که ایشون با ذوق هستن.تلفنشون اینه […] البته تو اینترنت هم سرچ کنید اسم انتشارات […] را بنویسید تلفنشون هم هست و ایشون مترجم چندین اثر هم هستن.خدا بهشون خیر بده.محمدی از تهران۵

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ بهمن ۱۷ام, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ب٫ظ:

    سلام
    همون‌طور که در آموزش‌های مربوط به درج شعر مشاهده می‌کنید: +اینجا و ++اینجا روش‌های متعددی برای درج شعر ذکر شده.
    اگر مطلبی غیر از این موارد هست، بفرمایید تا اضافه کنم.

    با تشکر

  6. سلام واقعا ممنونم مشکلم رفع شد 🙂

  7. سلام شما می تونید یک جدول با یک ردیف درست کنید یکی از ستونها را چپ چین و یکی را راست چین کنید بعد داخل ان تایپ کرده کارتون که تمام شد کادرها را از دو ان بردارید

  8. اینجا فقط سوالایی که دوست داشته باشید رو جواب میدید؟ یک کلمه بگید نمی دونم یا جواب نمیدم آدم منتظر نمونه… یه ذره واسه مخاطباتون احترام قائل باشید…

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ شهریور ۲۹ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ب٫ظ:

    اینجا یک سایت آموزشی هست. با قیمت و بازاریابی و این حرفها هم کاری نداریم.

  9. سلام
    می خواستم بدون قیمت صفحه آرایی یه کار ۷۵۰ صفحه ای توی ورد که فورس ماجور انجام شده باشه حدوداً چقدره؟
    و اینکه قیمت طراحی توی ایندیزاین و ورد چقدر باهم تفاوت داره؟

  10. سلام میخواستم بپرسم چطوری میتونم از صفحه ی ۱۰۰ تا صفحه ی ۱۵۰ در word یا pdf پرینت بگیرم ممنون میشم به سوالم جواب بدید

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ شهریور ۲۹ام, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ب٫ظ:

    سلام
    قسمت پرینت در ورد و برنامه‌های پی.دی.اف تنظیمات فوق‌العاده‌ای برای انواع خواسته‌های شما دارد.

    در ورد با زدن کلید Ctrl+p به بخش تنظیمات پرینت خواهید رفت.
    در مقابل عبارت Pages می‌توانید صفحاتی را که می‌خواهید پریند بگیرید، با روش‌های زیر وارد کنید:
    برای پرین از یک صفحه تا صفحه دیگر به این صورت وارد کنید: ۱۵۰-۱۰۰
    برای پرینت صفحات مشخص، به این صورت وارد کنید: ۲۰,۲۷,۳۵,۴۷,۱۲۵
    برای پرینت به صورت ترکیبی:

    ۲۰,۲۷,۳۵,۴۷,۱۲۵,۱۰۰-۱۵۰
  11. سلام در مورد سؤال اول اگر صفحه چاپ سفید باشد می توانید حروفی که نمی خواهید چاپ شود را به رنگ سفید درآورید تا تنظیمات دقیق شما بهم نخورد. در مورد سؤال سوم تمام موارد غیر قابل تغییر را در هد یا فوتر قرار دهید و وقتی از حالت تنظیمات هدر و فوتر خارج شدید به ازای هر یک از جاهایی که می خواهید مطلب بنویسید یک Text Box بسازید و با کلیک بر روی کادر آن format text box رنگ line و fill را no color انتخاب کنید تا کادر مشکی دور آن در چاپ مشخص نباشد یا می توانید با کادر پرینت بگیرید. Text Box در این موارد کارها رو خیلی راحت میکنه. سؤال دوم را متوجه نشدم.شاد زی

  12. با سلام و خسته نباشید
    کاری که من انجام دادم تصویرگری یک کتاب هست و درواقع همه صفحات دارای عکس تمام صفحه هستند وقتی که میخوام شماره گذاری کنم شماره صفحات پشت عکسها قرار میگیره و دیده نمیشه آیا راهکاری وجود داره تا بشه شماره عکس روی عکسهای صفحه قرار بگیره؟!
    اگر چنین راهکاری هست ممنون میشم هرچه سریعتر به منم اطلاع بدید چون خیلی عجله ای هستش!!!

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ شهریور ۲۹ام, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ب٫ظ:

    سلام
    برای این کار، پس از درج تصویر در متن، بر روی تصویر راست کلیک کنید و از تنظیمات مربوط به تصویر، گزینه Wrap Text را انتخاب کنید.
    سپس برای قرار گرفتن تصویر در زیر متن، گزینه Behind text را انتخاب کنید.

    ببخشید دیگه، خیلی زود به زود نمی‌رسم به پرسش‌ها جواب بدهم. امیدوارم به دردتون بخوره.

  13. سلام
    به چه طریق میتوان در wordصفحه اول a4 و سایز صفحات دیگر راa5 کرد

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ مرداد ۱۳ام, ۱۳۹۴ ۲:۴۵ ب٫ظ:

    سلام
    با تعریف بخش یا همان سکشن، شما میتوانید تنظیمات متفاوتی برای صفحات اعمال کنید.

  14. سلام. من صفحات کتاب رقعی ام را برای شماره گذاری به زوج و فرد تقسیم کردم(از طریق تنظیم lay out) اما header صفحه های زوج دیده نمیشوند. مشکل کجا است؟ با تشکر.

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ مرداد ۱۲ام, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ق٫ظ:

    سلام
    باید برای صفحات زوج هم به صورت جداگانه، سرصفحه تعریف کنید.
    اگر به گزینه مربوط به این قسمت دقت کنید، ترجمه عبارت، دقیقاً این می‌شود که «سرصفحه صفحات زوج و فرد متفاوت باشد». یعنی اینکه شما باید یک سرصفحه برای صفحات فرد تعریف کنید و یک سرصفحه برای صفحات زوج.

    موفق باشید.

  15. سلام
    یک سوال خیلی خیلی مهم.
    می خوام در ورد دیکشنری بزنم. در کتاب های دیکشنری که دو ستونه هستند کلمه اول از ستون چپ در سمت چپ سرصفحه میاد و در سمت راست سرصفحه کلمه اخر ستون سمت راست. به عبارت دیگر اولین کلمه و اخرین کلمه هر صفحه در سرصفحه نوشته میشه اگر بخواهیم با دستور سکشن و حالت عادی کار کنیم باید برای هر صفحه یک بخش درست کنیم که فاجعه است و خیلی وقت گیره خواستم ببنیم راه حل درست کردنش چیه؟
    لطفا اگر کسی میتونه کمک کنه. کتابم در اخرین مرحله کاره و فقط منتظر همین مسئله هستم. تو اینترنت هر چی سرچ می کنم هیچ موضوعی نیست.
    لطفا هر چه زودتر کتاب این هفته باید بره زیر چاپ.

  16. سلام
    وب خوبی دارید تشکر.
    من چندتا سوال دارم با تشکر:
    ۱) اگر بخواهیم بخشی از موارد تایپ بشه اما چاپ نشه باید چیکار کنیم مثل مواردی که تنظیم میشه تا فرم قبلا چاپ شده را پر کنیم؟
    ۲) اگر بخواهیم سربرگی طراحی کنیم که در طول صفحه هم امتداد داره و خارج از هیدر و فوتر چیکار باید کرد؟
    ۳) اگر بخواهیم صفحات تیپ درست کنیم که به صورت هیدر و فوتر در کل صفحه ایجاد بشه اما در موارد تکارار شده در صفحات به صورت غیر قابل تغییر باقی باشد و قابل ویرایش نباشد مثل یک فرم که فقط در قسمت جواب فعال است چکار بایبد بکنیم.
    باتشکر مجدد

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ تیر ۱۷ام, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ:

    سلام
    با عرض معذرت، متوجه منظور شما از هیچ کدام از سؤال‌هایتان نشدم.

  17. معذرت میخوام رفتم توی تنظیمات از طریق SAVE AZ و شماره صفحه دادم و مشکل حل شد. متشکرم

  18. ممنون از راهنماییتون . اما مشکل من اینجاست که چون بعضی از صفحات کتاب تغییر پیدا کرده میخوام فقط همون صفحات را پی دی اف کنم نه کل کتاب رو.
    برای همین از پرینت استفاده میکنم که شماره صفحه مورد نظرم را بدم که متاسفانه این مشکل رو داره . خودم احتمال میدم تنظیمات پرینت در ورد را باید تغییر داد اما نمیدونم کدوم را؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  19. سلام
    به تازگی ورد ۲۰۱۳ نصب کردم. هنگام گرفتن خروجی از کتاب صفحه آارایی شده مانند کنترل + p را زده و پرینتر را ادوب پی دی اف انتخاب میکنم
    اما هنگام که فایل پی دی اف شده را باز میکنم کنار شماره صفحه علامت# چاپ شده است که اصلا در صفحات ورد نیست.
    لطفا مرا راهنمایی کنید.
    با تشکر

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۴ ۶:۱۱ ب٫ظ:

    سلام
    ورد ۲۰۱۳ به تنهایی خروجی پی.دی.اف میدهد. یعنی لزومی به نصب یک برنامه جانبی به عنوان پرینتر برای خروجی پی.دی.اف نیست.
    برای این کار از گزینه
    save as
    استفاده کنید و فرمت فایل خروجی را روی پی.دی.اف قرار دهید.

  20. سلام از اطلاعات خوب و مفیدتان ممنونم من اطلاعات شما را خوب مطالعه کردم و توانستم روی کارم اعمال کنم. واقعاً متشکرم.
    چنانچه کار تایپ نیاز داشتید بنده در خدمتم. من کار تایپ در منزل انجام میدهم و فوق العاده تند تایپ میکنم و تایپهایم با دقت بالا انجام میدهم. یعنی اکثر تایپهایم کم غلط هستند. با قواعد تایپ نیز کامل آشنا هستم ویرایش فنی پایان نامه نیز انجام میدهم.
    چنانچه جایی را می شناسید که تایپ در منزل میخواهند بنده در خدمتم.

  21. من پایان نامم را کامل تایپ کردم ومی خوام چاپش کنم اما نمی دونم چه طوری پاراگراف ها را درست کنم یعنی نمی دونم چه طوری عین کتاب ها مرتب شه وآخرین کلمه ی یک جمله پشت سر آخرین کلمه ی جمله ی بعد باشه تو را خدا جواب بدید یکشنبه باید تحویل بدم نمی دونم چکار کنم

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ:

    احتمالا منظور شما تراز سمت چپ پاراگراف هست.
    باید از گزینه Justify low برای تراز استفاده کنید.

  22. سلام من جایی گار میکنم موقع عوض کردن ویندوز برنامه حسابداری رو هم مجدد نصب کردند اما فونت گزارشات عوض شده باز تر مینویسه واسه همین وقتی میخوام پرینت مثلا ۳۸ تا چک رو بگیریم تو۲و نیم صفحه میفته ولی قبلا تو ۲ صفحه بود و چون ریزتر بود پرتر و خوانا تر هم بود.چیکار کنم ممنون

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۵ام, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ب٫ظ:

    سلام
    باید فونتی را که قبلأ استفاده می‌کردید، نصب کنید.
    یا اینکه
    احتمالأ برنامه حسابداری شما قابلیت تنظیم فونت و طول و عرض صفحه را داشته باشد.

  23. لطفا به این سئوال من پاسخ بدین. یک دفترچه ۲۵ صفحه ای دارم که بثصورت دیکشنری است. من تایپ کردم بطور اتوماتیک از راست به چپ صفحه بندی شده. حالا برای چاپ میگن باید از چپ به راست باشد چون مطلب در واقع انگلیسی به فارسی است. لطفا راهنمایی فرمائید چگونه برگردانم ترتیب صفحات رو .

    با تشکر فراوان

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ آذر ۸ام, ۱۳۹۳ ۸:۳۶ ب٫ظ:

    به این مطلب مراجعه کنید:

    از تنظیمات استفاده کنید و گزینه‌ها را بر خلاف نوشته بالا برای متن‌های انگلیسی تغییر بدهید.

  24. ممنونم

    و اگه پرینتر به صورت اتوماتیک پشت و رو نگیره چی؟

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۷:۲۵ ب٫ظ:

    احتمالا بتوانید با دستگاه‌های فتوکپی نیز این کار را انجام دهید. از مغازه‌هایی که کار حرفه‌ای کپی انجام می‌دهند، بخواهید که متن شما را به صورت کتابچه کپی بگیرند.

  25. سلام

    میخواستم بدونم چطور میشه یه فایل رو موقع پرینت مثل کتاب کرد
    یعنی وقتی دوصفحه در یک صفحه نشون داده میشه صفحه ی اول، صفحه ی یک باشه و صفحه دوم صفحه ی آخر

    که وقتی پرینت گرفته میشه بشه صفحات رو مثل کتاب رو هم گذاشت و خوند

    امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم

    متشکر

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ مهر ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۸:۲۸ ب٫ظ:

    سلام
    این کار را شما می‌توانید با تنظیمات پرینتر انجام دهید.
    معمولاً پرینترهایی که پشت و روی کاغذ را به صورت اتوماتیک پرینت می‌کنند، این امکان را دارند که متن شما را به صورت Booklet یا کتابچه پرینت بگیرند.
    به این صورت که متن کتاب شما را به صورت دو صفحه در یک صفحه و پشت و رو پرینت می‌کنند و شما بعد از برداشتن تمام پرینت‌ها، فقط کافیه که وسط آنها را منگنه کنید و به صورت کتابجه، مطالعه کنید. چینش صفحات را خود پرینتر مدیریت می‌کند.
    موفق باشید.

  26. سلام سایت خوب ومفیدی دارین؛سوال من این است که میخواهم دروردروبروی عکسی مطلبی روواردکنم ولی خط اول رومینویسه وخط دوم خیلی پائین ترازعکس میشه وهرکارمیکنم درست نمیشه چون فاصله ایجادشده به وسیله عکس میباشدلطفاکمکم کنید؛تشکر

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۳۶ ق٫ظ:

    سلام
    ورد، حالتهای مختلفی از قرارگیری تصویر در متن دارد. به تنظیمات تصویر بروید و حالت شکستن متن دور تصویر را انتخاب کنید. wrap around picture

  27. سلام.
    آیا ارتفاع کار صفحه‌آرایی را با سرصفحه‌ و یا پاصفحه در نظر می‌گیریم؟
    سپاس

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ مرداد ۱۴ام, ۱۳۹۳ ۶:۳۵ ب٫ظ:

    سلام
    معمولا ارتفاع کار را از خط کرسی سرصفحه تا خط کرسی آخرین خط در نظر میگیرند.

  28. سلام
    آیا در ایندیزاین می توان در یک متن هم پاورقی با عدد داشت و هم پاورقی با ستاره
    لطفن اگه میشه، راهنمایی کنید
    ممنون

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ تیر ۲۶ام, ۱۳۹۳ ۳:۴۹ ب٫ظ:

    سلام
    بله می‌شود.
    همانند ورد شما می‌توانید هنگام تعیین پاورقی، نحوه نمایش علامت آن را هم مشخص کنید.

  29. سلام دوست عزیز؛
    شما اگر به اسم کامل برنامه ورد توجه کنید میبینید که نوشته «آفیس» یعنی «اداره»؛ و این برنامه فقط برای کارهای اداری طراحی شده نه کارهای سنگین و گاهاً چهاررنگ و یا دو رنگ.
    قیمت های ما طبق حجم کاره نه برنامه ای که با اون کار میکنیم.
    مسلمه که وقتی توی ورد نمیشه کار چهار رنگ بست به دلیل اینکه این برنامه کلاً RGB هست. باید با نرم افزار ایندیزاین کار بشه که بتونیم خروجی چهار رنگ ازش گرفت.
    نه عزیزم ما از اونا نیستیم. ما به مشتری پیشنهاد میدیم که کارش توی ایندیزاین بسته بشه چون تعداد صفحات کتاب در ایندیزاین کمتر میشه. قابلیت تنظیم این برنامه کار رو بسیار زیباتر میکنه و …

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ تیر ۱ام, ۱۳۹۳ ۸:۵۴ ب٫ظ:

    سلام
    اینی که گفتی تعداد صفحات در ایندیزاین کمتر میشه، مسخره‌ترین حرفیه که تا حالا شنیده‌ام.
    من کتاب‌هایی با حجم ۷۰۰ صفحه را با ورد صفحه‌آرایی کردم و مشکلی نداشتم.
    من از زمانی که ورژن ورد ۶ بود، یعنی تقریباً شکلش مثل وردپد الان بود، با ورد کار می‌کردم. پس لازم نیست به من معنی کلمه آفیس را یاد بدی.
    البته حرف شما را در مورد صفحات رنگی قبول دارم؛ ولی چند نفر سراغ دارید که خواسته باشند کتاب خودشون را چهار رنگ چاپ کنند؟
    اینی را که گفتید قیمت ربطی به برنامه نداره جدی گفتید؟ یعنی می‌خواهید بگویید صد صفحه کتاب برای شما فرقی نمی‌کنه که در ورد باشه یا ایندیزاین؟ و قیمتش با هم برابره؟ بابا واقعاً دست شما درد نکند. آدرس دفترت را به ما هم بده تا کارهای ایندیزاینمون رو بفرستیم شما انجام بدی با قیمت صفحه‌آرایی در ورد…

  30. با سلام و تشکر از شما به خاطر مطالب خوبی که در سایت ارائه می دهید. از خدمت شما ۲ سوال داشتم. من براساس دستور العمل شما فهرست نمایه یا اعلام فارسی را استخراج کردم اما اعداد فهرست به جای اینکه از کوچک به بزرگ مرتب شده باشند از بزرگ به کوچک هستند و اینکه چه کار کنم تا فهرست اعلام ایجاد شده در ورد کاملا حذف شود و آن علائم هم از کنار فهرست اعلام پاک شده و بتوانم فهرست اعلام جدید ایجاد کنم؟ با تشکر فراوان

  31. سلام دوستان؛
    فیلم تنظیم حرفه ای شعر در ایندیزاین در سایت ما موجود است.
    ببینید و لذت ببرید.

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ خرداد ۷ام, ۱۳۹۳ ۰:۴۴ ق٫ظ:

    نکند شماها هستید که برای یک کار ساده، مشتری را ارجاع میدید به طراحی کتاب در ایندیزاین؟؟!! و چندیدن برابر پول صفحه‌آرایی را از اونها بابت کلاس کار در ایندیزاین مطالبه میکنید؟؟!
    همان طور که در آموزش‌ها هم می‌بینید، تنظیم شعر در ورد به راحتی انجام می‌شود.

  32. سلام من میخام یک مقاله بنویسم صفحه اولش باید دو ستونه باشه وبقیه ش یک ستونه اما هر کاری میکنم یا همه ش یک ستونه میشه یا دوستونه؟لطفا جواب بدهید

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ فروردین ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۷:۱۴ ب٫ظ:

    سلام
    مقداری از مطلب را که می‌خواهید دو ستونه باشد، انتخاب(= Select) کنید، بعد از منوی Page layout در ریبون بالای صفحه، گزینه Columns را انتخاب کنید و از آنجا تعداد ستون‌ها را تعیین کنید.

    موفق باشید.

  33. سلام
    ممنون که تجربیاتتون را در اختیار همه قرار میدین
    یک سؤال داشتم:
    من چند سطر شعر را با استفاده از روش جدول بندی تایپ کردم به این صورت که ستون اول را خالی گذاشتم تا ابیات شعر را ۵ تا ۵تا شماره گذاری کنم مصراع اول و دوم را هم در ستون دوم و سوم تایپ کردم می خواستم بدونم روشی هست که به طور خودکار ابیات را ۵تا ۵تا شماره گذاری کنه یا باید خودم بصورت دستی این کار رو انجام بدم ؟

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ اسفند ۲۲ام, ۱۳۹۲ ۱:۰۶ ب٫ظ:

    سلام
    به نظرم باید از روش دستی استفاده کنید.

  34. سلام لطفا در مورد چگونگی پرینت صفحات این دیزاین یه کمی توضیح بدید
    مثلا می خوام بدونم تک صفحه اول کجای نشریه می شه و همین طور بقیه ی صفحات
    اگه امکانش هست جوابو واسم ایمیل کنید
    ممنون

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ مهر ۲۹ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۱۵ ب٫ظ:

    سلام
    ببخشید! متوجه منظورتون نشدم. اگه میشه واضح‌تر توضیح بدید.
    یعنی چی تک صفحه اول کجای نشریه می‌شه؟
    و همین طور بقیه صفحات؟!

  35. تمامی مواردی که گفتید رعایت شده. اما باز مشکل حل نشد. بازم امتحان میکنم. ممنون راهنماییتون قشنگ بود

  36. سلام من کتابی رو صفحه آرایی کردم که در اون فاصله تیترها را با after و befor تنظیم کردم. اما وقتی پرینت صفحات پشت و رو رو میگیرم. خطوط صفحه زوج بالا یا پایین تر از صفحه فرد قرار میگیرد. یعنی وقتی صفحه رو جلوی نور بگیری خطوط روی هم منطبق نیستند و بالاتر یا پایین ترند. باید چه کار کنم؟

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۲ ۱۰:۲۸ ب٫ظ:

    سلام
    این موضوع ربطی به تنظیم فاصله تیترها با After و Befor نداره.
    بررسی کنید که حاشیه‌ای که برای متن خودتون تعریف کردید، برای صفحات زوج و فرد و همه Secctionها یکسان باشد.
    برای اطمینان در تنظیمات Page Setup در قسمت پایین کادر محاوره‌ای مقابل عبارت Apply to عبارت Whole document را انتخاب کنید و کلید Ok را بزنید کل تنظیم حاشیه و کاغذ و… بر روی تمام سند شما اعمال شود.

    موفق باشید.

  37. با سلام
    کتابی را در ورد با سایز رقعی صفحه بندی کردم بصورت پی دی اف خروجی گرفتم.میخوام خودم در صفحه آ۴ در همان اندازه رقعی چاپ کنم ولی پرینتر به اندازه خود آ۴ چاپ میکنه حتی از خود ورد هم دستور چاپ دادم ولی به اندازه رقعی چاپ نمیکنه؟؟؟
    تو ایندیزاین مشکلی واسه این کار ندارم ولی تو ورد نتونستم؟؟چیکار کنم؟؟

    مدير پاسخ در تاريخ دی ۱۳ام, ۱۳۹۱ ۸:۳۳ ق٫ظ:

    سلام
    برنامه Acrobat Reader به صورت پیش فرض متن شما را به اندازه کاغذ چاپ می‌کنه. یعنی به اصطلاح Fit می‌کنه. اگر به قسمت تنظیمات پرینت در آکروبات دقت کنید، عبار Fit to printable area را مشاهده می‌کنید که این گزینه باید بر روی عبارت None قرار بگیرد.
    در ورد هم احتمالا عبارت Shrink برای تنظیمات چاپ تعیین شده است.
    موفق باشید

  38. با عرض سلام و خسته نباشی
    من در تایپ کتابی به حالت رقعی هستم ، طول را ۱۱ و ارتفاع ۱۸ می گیرم
    می خواهم بدانم آیا سر صفحه و پا صفحه هم در ارتفاع حساب می شود یا فقط متن را حساب می کنیم
    در کاغذ a4 چگونه صفحه آرایی می کنیم که در هنگام پرینت دو صفحه در یک صفحه در بیاید
    و عمق شیرازه را که کتابم حدود ۳۰۰ صفحه ایت ۱/۵ در نظر می گیرم آیا درست است

    مدير پاسخ در تاريخ مهر ۹ام, ۱۳۹۱ ۱۱:۱۵ ب٫ظ:

    سلام
    – طول و عرض کتاب رقعی به صورت استاندارد، ۱۲ * ۱۷ است.
    – سرصفحه و پا صفحه در این اندازه محاسبه می‌شود یعنی از خط وسط سرصفحه تا خط وسط پاصفحه که ارتفاع کار هست، ۱۷ سانتی‌متر است.
    – با اجرای دستور پرینت، گزینه Pages per Sheet (یعنی تعداد صفحات در کاغذ) را می‌توانید تنظیم کنید.
    با قرار دادن این گزینه بر روی ۲ pages می‌توانید دو صفحه را در یک صفحه کاغذ A4 پرینت بگیرید.
    البته گزینه Scale to paper size را معمولاً باید بر روی A4 قرار داد.
    – عمق شیرازه را معمولاً نباید در متن‌ها تنظیم کرد. چون کتابی که برای چاپ ارسال می‌شود، توسط لیتوگراف تنظیم می‌شود و در نتیجه عمق شیرازه تأثیری در روند کار ندارد. عمق شیرازه را معمولاً در پایان‌نامه‌ها در نظر می‌گیرند که قصد فنرزدن جزوه را دارند و معمولاً پرینت بر هر دو روی کاغذ گرفته می‌شود.

    موفق باشید.

  39. سلام من یک کتاب در قطع رقعی در صفحه a4 صفحه آرایی کردم یعنی همان ۱۰*۱۸ و pdf برای چاپ همیشه همین کارو انجام می دهیم. ولی این بار می خواهیم مستقیم خودمان خروجی بگیریم. برای این که بشه؟ دو سوال
    ۱- پرینت به صورت کتاب در word2010 چگونه است؟
    ۲- در قطع a5 چگونه صفحه آرای کنم که همان رقطعی شود. که بتوانم خروجی بدهم. مثل چاپخانه ها؟ نمی دانم چکار می کنن. لطفا منو راهنمایی کنید.

    مدير پاسخ در تاريخ مرداد ۳۱ام, ۱۳۹۱ ۶:۴۹ ب٫ظ:

    سلام
    امکان پرینت دفترچه‌ای از امکانات ورد نیست. بلکه از امکانات پرینترها به حساب می‌آید.
    اگر پرینتر شما قابلیت پرینت بر روی پشت و روی کاغذ را داشته باشد، می‌تونید از این مسیر به تنظیمات اون دسترسی پیدا کنید:
    Printing Preferences >Finishing
    عبارت Pring on both sides را فعال کنید و از منوی بازشونده در زیر عبارت Booklet Layout بسته به نوع متنتون که فارسی هست یا انگلیسی، Right binding یا Left binding را انتخاب کنید.
    در این حالت، در کاغذ آ۴ ، دو صفحه در یک صفحه به صورت کتابچه‌ای زده می‌شه. یعنی میشه آ۵.

    در مورد سؤال دوم هم در تنظیمات Page Setup، کاغذ خودتون رو آ۵ قرار میدهید یعنی اندازه ۱۴.۵*۲۱
    با احتساب قطع رقعی که به صورت استاندارد ۱۰*۱۷ هست، شما باید ۲.۲۵ از چپ و راست فاصله بدهید و از بالا و پایین هم هرکدام ۲سانتی‌متر فاصله انتخاب کنید.

    موفق باشید.

  40. سلام. یک مطلبی رو چاپ کردم حالا پاصفحه که ایجاد می کنم برای همه صفحه ها تکرار می شود ، چه کار کنم تا تکرار نشه؟

    مدير پاسخ در تاريخ فروردین ۹ام, ۱۳۹۰ ۱۱:۰۹ ق٫ظ:

    دوست عزیز سلام
    برای اطلاع از تنظیمات سرصفحه به مطلبی که قبلاً در این مورد نوشته‏ام مراجعه کنید:
    http://weblog.aleyaasin.ir/?p=62#more-62

  41. با سلام و احترام
    اگر براتون ممکنه یک بار به طور کلی تنظیمات لازم (سایز صفحه، حاشیه ها،هدر و فوترها، تب ها، کلیه تنظیمات رایج در پاراگراف، نحوه شماره گذاری رایج صفحات و خلاصه هرچیزی رو که بهتره قبل از شروع تایپ حرفه ای یک کتاب درباره صفحه بندی انجام داد) برای انواع قطع های رایج (اگر سایز خاصی در قسمت paper- page setup لازم است تنظیم شود) را ذکر کنید.
    با تجدید احترام

    مدير پاسخ در تاريخ اسفند ۲۵ام, ۱۳۸۹ ۴:۳۸ ب٫ظ:

    بازدید کننده محترم
    سلام
    تمام این چیزهایی که گفتید، استاندارد خاصی نداره و بسته به سلیقه و شرایط کار شما متفاوت هست.
    موفق باشید.

  42. @مه سا
    اندازه کاغذ آ۵ تقریباً ۱۴.۵*۲۱ سانتی متر مربع هست و اندازه قطع رقعی ۱۰*۱۷ هست.
    برای به دست آوردن حاشیه‌ها راه حل این است که طول کاغذ را (در کاغذ آ۵ برابر با ۱۴.۵) منهای اندازه عرض کار خودتون (برای رقعی برابر با ۱۰ سانتی‌متر) بکنید عدد باقی مانده را بر ۲ تقسیم کنید عدد به دست آمده را برای حاشیه چپ و راست قرار بدهید تا کارتون در وسط صفحه قرار بگیره.
    همین کار رو برای ارتفاع کار انجام بدهید تا اندازه حاشیه‌های بالا و پایین را هم به دست بیاورید.

  43. سلام.دو تا سوال:
    ۱-من هم در حال تایپ یک کتاب شعر در ورد هستم.می خوام سرصفحه صفحات زوج و فرد با هم فرق داشته باشن.آیا باید دوتا فایل جدا برای صفحات زوج و فرد داشته باشم؟این کار غیر معقول به نظر میاد.میشه راهنماییم کنید؟
    ۲-یک کتاب رو برای تحویل نهایی به چاپخونه با چه فرمتی باید داد؟
    ممنون

    مدير پاسخ در تاريخ شهریور ۱۵ام, ۱۳۸۹ ۸:۲۲ ق٫ظ:

    سلام
    ۱. برای اطلاع از جزئیات سرصفحه به این مقاله مراجعه کنید:
    http://weblog.aleyaasin.ir/?p=62
    ۲. برای تحویل کتاب برای چاپ شما باید فایل نهایی را به پی. دی. اف. (PDF) تبدیل کنید و فایل پی.دی.اف را برای چاپ تحویل بدهید.

  44. salam man mikham ye ketabche dorost konam dar abade a4 che jori shoroo konam kheili ajale daram
    mer30 age komakam konid

  45. من یک مقاله دارم که به صورت عمودی تایپ شده است ولی باید در صفحات وسط دو جدول که به صورت افقی تایپ شده اند را قرار دهم . لطفا راهنمایی کنید.

    با عرض معذرت اصلاً متوجه سؤالتون نشدم

  46. با سلام
    مطلب بالا رو خوندم و دیدم که حاشیه رو در A4 تعریف کردید.
    حالا اگه ورد من در سایز رقعی (حدود A5 ) باشه دقیقا حاشیه چه اندازه است؟
    ممنون میشم پاسخ بدید.

  47. سلام من دارم یک کتاب شعر تایپ می کنم می خواستم به من کمک کنی تا بتونم اندازه بیتها را بطور مسواوی در بیارم یعنی کل کتاب من همه بک اندازه بیتهای آن باشد متشکرم

    سلام
    برای یافتن پاسخ سؤالتون به دو مقاله زیر مراجعه کنید:
    تایپ شعر در ورد (قسمت اول)
    تایپ شعر در ورد (قسمت دوم)

  48. سلام
    می خواستم بدانم آیا می توان تعداد سطور کتاب را در صفحه بندی فیکس کرد به طوری که هر صفحه مثلا ۲۷ خط باشد؟ حتا اگر از حروف بولد با معمولی استفاده کرد؟
    ممنون می شوم اگر به پرسشم پاسخ دهید.

    با سلام
    بله شما می‌توانید تعداد سطرها در هر صفحه را به صورت ثابت قرار دهید به طوری که با تغییر اندازه فونت حروف، فاصله سطر تغییری نکند.
    سوال شما را در یک مطلب با عنوان «Spacing یا فاصله‏ها در پاراگراف» توضیح داده‌ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code