درباره

به نام خدا
دوست دارم مطالبی در مورد تجربه‏های خودم در زمینه کامپیوتر که بیشتر جنبه آموزشی داره اینجا قرار بدم.
بنای من در ابتدا بر آموزش ورد هست اما هیچ محدودیتی رو ایجاد نمی‏کنم تا بتونم تجربه‏های خودم رو در اینجا در اختیار بازدیدکنندگان قرار بدهم.

برای ارتباط مستقیم می‌توانید از ایمیل زیر استفاده کنید:

66 Comments

  1. سلام و خسته نباشید
    من برای رفرنس نویسی از citation خود ورد استفاده میکنم، تنها مشکلی که دارم اینه که اعداد داخل براکت در متن لاتین نوشته میشه، میخام اینا فارسی بشن . چکار میتونم بکنم؟

  2. با سلام
    در مورد سؤال اول:
    اگر چنان چه با متن انگلیسی کاری ندارید می توانید این تغییر را ایجاد کنید تا مشکل شما بر طرف شود:
    file>options>advansed>show document content> numeral>hindi

  3. سلام
    من میخوام شماره پاورقی رو از حالت ساده تغییر بدم مثلا به جای ۱ میخوام یه نقطه اضافه کنم یعنی ۱. تنظیماتی هست که به طور خودکار انجام بشه بدون اینکه بخوام تک تک به صورت دستی انجام بدم؟ (صفحه ی Footnote and Endnote رو کمی امتحان کردم اما به نتیجه نرسیدم)
    با تشکر

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ بهمن ۱۷ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ب٫ظ:

    سلام
    باید به صورت دستی انجام دهید. تنظیمی وجود ندارد.

  4. ممنون از راهنماییتون

  5. سلام
    وقتی در استایل نرمال برای فرست لاین تورفتگی تعریف میکنم باعث میشه در عناوین هم (که استایلشان منفاوت است) تو رفتگی ایجاد بشه در حالیکه من فقط میخواهم سطرهای اول خود متن تورفتگی داشته باشه و عناوین بدون تو رفتگی باشه. چیکار کنم؟
    ممنون

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ شهریور ۲۹ام, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ب٫ظ:

    سلام

    چون در عناوین استایل پایه و مبنا، استایل نرمال هست، وقتی شما تغییری را به استایل نرمال اعمال می‌کنید، به همه استایل‌های دیگر هم که بر مبنای آن ساخته شده، اعمال میشه
    دو راه دارید:
    یا اینکه برای تک تک استایل عنوان‌ها، تورفتگی اولین سطر را صفر قرار دهید.

    یا اینکه تک تک استایل عناون‌ها را ویرایش کنید و استایل مبنا (Style based on) را چیزی غیر از نرمال قرار دهید.

    موفق باشید.

  6. چنین استایلی رو پیدا نکردم. در هر استایلی وقتی کلیک راست میکنیم و modify style رو میزنیم در قسمت فرمت یکی از گزینه ها numbering هست اما وقتی تنظیمش میکنیم کل متن شماره گذاری میشه. باید چه کرد؟

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ شهریور ۱ام, ۱۳۹۴ ۹:۰۶ ب٫ظ:

    می‌توانید از ابتدا یک استایل جدید ایجاد کنید و در قسمت فرمت، Numbering آن را به دلخواه تنظیم کنید.

  7. سلام
    وقتی متنی رو شماره گذاری میکنیم و از شماره گذاری ورد استفاده میکنیم همیشه همراه با تو رفتگیه، آیا این امکان هست که تنظیمات را طوری تغییر بدیم تا تورفتگی نداشته باشه؟

    مدیر سایت پاسخ در تاريخ مرداد ۲۸ام, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ب٫ظ:

    سلام
    وقتی که متنی را با شماره‌گذاری ورد شماره گذاری می‌کنید، استایل جدیدی به نام Numbering در فهرست استایل‌ها ایجاد می‌شود که با تغییر فرمت آن می‌توانید مقدار تورفتگی و بقیه مشخصات متن را تغییر دهید.

  8. سلام
    پی‌دی‌اف ساز ورد ۲۰۱۳، هنگام پی‌دی‌اف گرفتن کیفیت تصاویر را کاهش می‌دهد. چه کنم؟

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۳۹۴ ۸:۱۵ ق٫ظ:

    سلام

    برای خروجی گرفتن به صورت پی.دی.اف با ورد ۲۰۱۳ ، تنظیماتی وجود دارد که به صورت پیش‌فرض برای استفاده بر روی وب و طبیعتاً با کیفیت پایین‌تر است. گزینه دیگر را که برای چاپ است انتخاب کنید:
    standard (publishing online and printing)

  9. سلام. من دارم روی یک پایان نامه کار میکنم که علاوه بر متن فارسی متن عربی هم داره. متاسفانه با استفاده از برنامه ویراستیار هرجای متن ه بوده تبدیل به هء شده حال دنبال راهی میگردم که بدون تایپ دوباره همه‌ی هء را به ه تبدیل کنم. میشه منو راهنمایی کنین. ممنونم

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ فروردین ۱۹ام, ۱۳۹۴ ۷:۴۳ ق٫ظ:

    سلام

    با جستجو و جایگزینی می‌توانید همه هء به ه تبدیل کنید.

  10. یه متن عربی و فارسی می خواستم بنویسم، هر چقدر دنبال فونت عربی گشتم که هم زیبا و خوانا باشه و هم اعراب گذاری خوبی داشته باشه، چیزی پیدا نکردم، (۵۰ – ۶۰ تا فونت عربی نصب کردم اما باب طبع واقع نشد که نشد) آخرش به قلم Adobe Arabic پناه آوردم. (برای فونت فارسی از B Lotus و برای فونت ترجمه ها از B Karim استفاده کردم)
    حالا که برای غلط گیری پرینت گرفتم، یه قسمتی از اعراب ها توی پرینت نمی افته.
    از فایل با نرم افزار PrimoPDF پرینت PDF گرفتم (خیلی نرم افزار خوبیه، به صورت تصویری پی دی اف می سازه) دیدم اعراب ها کامل پرینت می شن؛ اما یه مشکل دیگه داره و اونم اینکه شماره پاورقی ها گاهی به صورت مسلسل شماره گذاری میشه، گاهی هر صفحه شماره مستقل می خوره (مجددا هم تنظیم کردم اما موقع خروجی تغییری نمی کنه)

    حالا برای یکی از دو مشکل (یا هر دو) یه راه حل جلوی پای من بذارین (خیلی کلافه شدم)
    خیلی ممنون، ایشالا از اون جواب های خوبی که به همه میدین برای من هم داشته باشین، دستتون درد نکنه

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ فروردین ۱۹ام, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ق٫ظ:

    برای فونت عربی می‌تونید از فونت Neirizi (نیریزی) استفاده کنید. فونت خوبیه. توی اینترنت جستجو کنید، پیدا می‌کنید.

    برای pdf کردن هم اگر از ورد ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۳ استفاده کنید، خود ورد، خروجی pdf‌ هم به شما میده.

    احتمالاً مشکل تغییر شماره پاورقی‌ها، ربطی به صفحه‌آرایی هم داشته باشه. اگر از آفیس ۲۰۱۰ استفاده کنید، مشکل کمتری توی این زمینه خواهید داشت.

  11. باسمه تعالی
    با سلام و عرض ادب خدمت سرور محترم
    ازاینکه تجربه کاری خود را به رایگان در اختیار دیگران قرار می دهید سپاسگزارم
    مدتی است با مشکلی روبرو هستم. خواستم بدانم در برنامه ورد چگونه می توان متن یک خط متن عربی و خط بعدی ترجمه ذکر شود. یا در کتابهای دعا (که ترجمه معمولا بالا و پایینش خط دارد). متن عربی بزرگتر و متن ترجمه ریزتر باشد به مانند آنچه که در قرآن های با ترجمه می بینیم.
    آیا برنامه ورد چنین امکانی دارد که خودکار این کار را انجام دهد یا اینکه باید به صورت دستی انجام دهیم.
    باز هم متشکرم
    منتظر پاسخ حضرتعالی هستم
    والسلام

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ اسفند ۷ام, ۱۳۹۳ ۷:۱۹ ب٫ظ:

    سلام

    قبلاً سؤالی تقریباً شبیه به سؤال شما پرسیده شده است.

    برای مشاهده پاسخ اینجا را ببینید.

  12. با سلام
    نمر افزار قلم برای تبدیل زرنگار به وورد را از کجا می توان تهیه کرد؟

  13. با سلام

    لطفا بفرمایید چطور چنین لیستی داشته باشم :

    A1
    A2
    A3
    A4
    A5

    A1000
    A1001

    A99999

    طبیعتا نوشتن و شماره گذاری چنین لیستی به صورت دستی بسیار خسته کننده و زمانبر است. چطور ابتدا و انتهای جدول را مشخص کنم و مابین انها به صورت خودکار تکمیل شود یا اینکه حداقل یک فرمت شماره گذاری بنویسم و تا آخر هرچه اینتر میزنم به صورت خودکار سطر جدید (یا ردیف جدید در جدول) با این الگو شماره گذاری شود ؟

    ممنون

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ بهمن ۲۳ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱ ب٫ظ:

    سلام
    اینکار در برنامه اکسل خیلی راحت تر انجام میشود.

  14. سلام
    بسیار از شما ممنونم. چند چیز نو یاد گرفتم از این سایت.
    برای ت گرد یک راه استفاده میکرده ام که کمی سخت اما راضی کننده است. از سیمبلها، کاراکتر DIAERESIS دو نقطه افقی کنار هم است. اگر آن را اینسرت کنید و با character spacing فشردگی و ارتفاع آن را کم کنید روی ه قرار میگیرد. البته برای ادامه تایپ باید فشردگی و ارتفاع را نرمال کنید. میدانم راه سختی است اما روی فونت عادی جواب میدهد و نیازی به فونت خاص ندارد.

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ بهمن ۱۳ام, ۱۳۹۳ ۸:۱۵ ق٫ظ:

    سلام
    برای گذاشتن دو نقطه روی ه ، راه‌های زیادی وجود دارد. مثلاً می‌توانید یک چهارگوش متن ایجاد کنید و دونقطه در آن قرار دهید و روی ه بگذارید.
    اما این کار معقول است؟ برای خروجی گرفتن از کارتون بعداً با مشکل مواجه می‌شوید. مثلاً ممکن است بعداً بخواهید مطلب خود را در اینترنت منتشر کنید. دیگر این دو نقطه‌های اضافی، حسابی شما را به دردسر می‌اندازند.

  15. سلام
    چطوری میشه تو فونت نستعلیق کشیده یا همون نستعلیق۲ حروف رو روی هم بنویسیم؟
    مثلا (ن) گلستان رو روی (ا) بنویسیم.

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ دی ۲۸ام, ۱۳۹۳ ۹:۱۴ ق٫ظ:

    سلام
    برای این کار، نرم افزار میرعماد را خریداری کنید.

  16. سلام و وقت بخیر. چطوری می شه اعداد رو در معادلات فارسی نوشت. بعضی مراجع می گن باید از توی Option توی بخش Numeral حالت Arabic رو انتخاب کرد. ولی این کار همه اعداد رو فارسی می کنه و توی رفرسن های لاتین مشکل ایجاد می کنه. آیا راه حلی هست؟ خیلی خیلی متشکرم.

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ دی ۲۸ام, ۱۳۹۳ ۹:۳۸ ق٫ظ:

    سلام
    این مطلب را بخوانید.
    Numeral‌ را بر روی حالت system تعریف کنید و هنگام تایپ اعداد، مطمئن شوید که صفحه کلید شما در حالت فارسی قرار دارد. همچنین از فونت‌هایی که اعداد فارسی دارند، استفاده کنید.

    موفق باشید.

  17. با سلام و تشکر از سایت شما
    جایی به عنوان درج نظرات در سایت پیدا نکردم.
    میخواستم بدونم چطوری میشه در فونت نستعلیق حروف را بصورت کشیده تایپ کرد(در فونت معمولی فارسی با کلیدهای shift + j ولی در نستعلیق جواب نمیده)

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ آذر ۲۶ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۳ ب٫ظ:

    سلام
    اگر جایی برای ارسال نظرات پیدا نکردید، پس این مطلب خود را چگونه ارسال کردید؟

    مشکلی که شما دارید، مربوط به فونت نستعلیق است که برای کارهای عادی تهیه شده و قابلیت و انعطاف شکل‌دهی را ندارد.
    در صورتی که بخواهید به صورت حرفه‌ای در ورد از فونت‌های نستعلیق استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنم از نرم افزار میرعماد برای این منظور استفاده کنید.

  18. مشکلی که برای بنده پیش آمده اینست که موقعی که میخواهم زیرنویسهای یک متن را به صفحه آخر متن انتقال دهم در آفیس ۲۰۱۳ کلیه زیرنویسها و مراجع تبدیل به حالت دو ستونی شده و کل فایل را به هم میریزد در صورتی که هر موقع همان فایل را با آفیس ۲۰۰۳ یا ۲۰۰۷ و یا ۲۰۱۰ باز میکنم این مشکل وجود ندارد و زیر نویسها به صورت تک ستونی دیده میشود.

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ آذر ۸ام, ۱۳۹۳ ۸:۱۵ ب٫ظ:

    درباره پاورقی‌های چند ستونه در ورد ۲۰۱۳ مطلبی را منتشر کرده‌ام.
    به آن مراجعه کنید؛ تنظیمات پاورقی‌ها را خواهید دید.
    تنظیمات ستون‌ها را بر روی یک ستونی قرار دهید:

  19. سلام دوست عزیز بنده یک مشکلی داشتم لطفا مرا راهنمایی کنید

    در فونت b lotos نیاز به نوشتن تا گرد دارم وقتی با کامپیوتر مینویسم ه مینویسد چه کار باید بکنم؟

    استادم گفته الزامأ از فونت b lotos استفاده کنم.

    با تشکر.

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ مهر ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰ ب٫ظ:

    سلام
    فونت B lotos تای گرد ندارد.
    به مطلبی در این مورد مراجعه کنید.

  20. با سلام
    ممنون از وبلاک خیلی عالیتون
    پیشنهاد میدم برای بهتر شدن روند سوالها و جوابهایی که شما زحمت پاسخ اونها رو میدهید یک انجمن تاسیس کنید
    و در ضمن اگه امکانش هست روند ساخت یک ماکرو رو بصورت تصویری قرار بدهید .
    با تشکر

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ مهر ۲ام, ۱۳۹۳ ۹:۳۲ ب٫ظ:

    سلام
    ممنون از اظهار لطفتون
    انجمن برای سایت‌هایی هست که حجم پرسش و پاسخ‌ها بسیار زیاد است و راجع به یک موضوع به دفعات زیاد سؤال و بحث می‌شه.
    فکر می‌کنم هنوز برای این سایت یه خورده زود باشه که انجمن راه‌اندازی بشه.
    برای آموزش ساخت ماکرو هم ان‌شاءالله یک فکری می‌کنم.

    موفق باشید.

  21. با سلام و تشکر – بسیار فوری
    تکست یک کتاب رو تایپ کردم و برای گرفتن فهرست اعلام با مشکل مواجهم. چگونه میتونم فهرست اعلام اشخاص و اعلام کتاب رو به طور جداگانه داشته باشم؟ ابتدا هر کلمه را به طور جدا و همزمان اشخاص و کتاب) علامتگذاری کردم و در انتها فهرست اعلام کتابها و سپس اشخاص را گرفتم اما صفحات مطابق با متن کتاب در نیامد. سپس به طور جداگانه ابتدا کامل فهرست اعلام رو گرفتم و در انتهای کار فهرستگیری کردم. سپس اشخاص ، اما بعد از این که سیو کردم و از برنامه خارج شدم و وقتی دوباره وارد سیستم شدم همه رو با هم به صورت مخلوط ارائه کرده بود. چگونه میتوانم یک فهرست گیری کامل از دو موضوع داشته باشم که شماره صفحات به هم نریزه؟ از پاسخگویی شما ممنونم.

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ فروردین ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۹:۱۵ ق٫ظ:

    سلام
    اینجا رو ببینید:
    http://weblog.aleyaasin.ir/?p=116

  22. ُسلام. من ورد ۲۰۱۳ نصب کردم. ولی هز چن دقیق هنگ می کنه. لپ تاپ دارم، Corei5، کارت گرافیکم GeForce GT 630M هست و ۴ گیگابایت رم داره. درایورهام هم به روزه. Ad On های خودم رو هم (ویراستیار و بابیلون و فوکسیت فانتوم) غیرفعال کردم. دیگه چیزی به ذهنم نمی رسید. ممنون می شم راه حلی اگه به نظرتون می رسه بهم بگین.

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ اسفند ۲۲ام, ۱۳۹۲ ۱:۰۰ ب٫ظ:

    سلام
    بررسی کنید ببینید ویندوز شما و یا ورد ۲۰۱۳ به صورت صحیح فعال شده باشد.

    موفق باشید.

  23. فقط می خواستم از زحماتتان تشکر کرده باشم. موفق باشید

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ مرداد ۷ام, ۱۳۹۲ ۲:۰۳ ب٫ظ:

    از اظهار لطفتون سپاسگزارم.

  24. بابا ایول دمت گـــــــــــرم خداییش خیلی مردی آفرییییییییییین

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ تیر ۲۴ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۳۲ ق٫ظ:

    نظر لطفتونه

    ولی چرا؟؟!!

  25. سلام خسته نباشید

    لطفا بگید چطور میشه فاصله خطوط رو طوری تنظیم کرد که کل صفحه ۲۵ خط بشه .
    متشکرم

    سید علیرضا آل‌یس پاسخ در تاريخ خرداد ۱۳ام, ۱۳۹۲ ۷:۲۶ ب٫ظ:

    سلام
    قبلاً اینجا توضیح داده شده است:
    http://weblog.aleyaasin.ir/?p=43

  26. سلام می خواستم بپرسم که من در اکس جدول تهیه کردم می خوام در ورد ۲۰۱۰ انتقال بدهم می توانید من را راهنمایی کنید متشکرم .

    مدير پاسخ در تاريخ خرداد ۱۳ام, ۱۳۹۲ ۱۱:۱۷ ق٫ظ:

    سلام
    شما خیلی راحت می‌توانید با انتخاب محدوده مورد نظرتون در اکسل و کپی کردن (راست کلیک و انتخاب گزینه کپی یا فشردن همزمان کلیدهای CTRL+C) مطالب آنها را در ورد وارد کنید (راست کلید و انتخاب گزینه Paste یا فشردن هم‌زمان کلیدهای CTRL+V)
    موفق باشید.

  27. سلام یه پایان نامه دارم میخوام سرفصلها که شمارشون چاپ نشه اما در ریف شماره گذاری باشن.

    مدير پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱ ۸:۰۲ ب٫ظ:

    سلام
    جواب سؤال خودتون رو ++ اینجا ++ ببینید.

    موفق باشید.

  28. سلام
    من می خوام بروشور درست کنم. بلد نیستم از کجا و چجوری؟ می تونید کمکم کنید؟ ممنون

    مدير پاسخ در تاريخ مرداد ۳۱ام, ۱۳۹۱ ۶:۳۷ ب٫ظ:

    سلام
    معمولاً برای درست کردن برشور، از نرم‌افزار Adobe Indesign استفاده می‌کنند.
    اما اگر برشورتون ساده باشه می‌تونید اون رو توی دو تا صفحه آ۴ که به صورت Landscape (خوابیده) در نظر گرفته می‌شوند و هر کدوم به سه تا قسمت تقسیم می‌شوند (در مجموع، برشور شما شش صفحه خواهد داشت) طراحی کنید.
    به این صورت که در یک صفحه آ۴ سه تا TextBox هم اندازه ایجاد کنید و خطهای دور اونها رو صفر بدید.
    بعد این جعبه‌های متن رو به هم دیگه لینک کنید. یعنی هر وقت که مطلب از جعبه اولی سرریز شد، مازاد اون در جعبه دوم نمایش داده بشه.
    به همین صورت، دو تا جعبه دیگه هم در صفحه دوم ایجاد می‌کنید، که مطالب رو از جعبه‌های قبلی دریافت می‌کنند.
    ستون آخر صفحه دوم هم می‌ماند برای طرح روی جلد.

    امیدوارم واضح باشه.
    موفق باشید.

  29. به نام خدایی که در همین نزدیکی ست
    خیلی ممنون از راهنمایی شما
    موفق باشید

  30. بنام خدایی که در همین نزدیکی هاست
    سلام وقت بخیر
    من میخاستم تویک صفحهA4 ورد دو تا حاشیه(border) جدا از هم قرار بدم،برای فرم رسید دریافت وجه نقد از شرکت….
    ممنون میشم راهنمایی کنید .

    مدير پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲ام, ۱۳۹۱ ۷:۵۲ ق٫ظ:

    سلام
    برای این کار شما نباید از borderهای صفحه استفاده کنید. شما می‏تونید از دوتا کادر تزئینی یا دوتا چهارگوش استفاده کنید.

    یک راه دیگه هم داره و اون اینه که شما در یک صفحه A4 یک فرم رسید طراحی کنید و در موقع چاپ، تنظیمات پرینتر را از طریق انتخاب گزینه Page per sheet برای چاپ دو صفحه در یک صفحه انتخاب کنید.
    در این صورت، شما باید دو صفحه مطلب داشته باشید تا هردو در یک صفحه چاپ شوند. شخصاً این روش را خودم بیشتر می‏پسندم چون خود ورد اتوماتیک دوتا کادر را با فاصله معینی در وسط قرار میده.

    موفق باشید.

  31. سلام ممنون میشم ایمیل یا شماره تلفنی از شما داشته باشم

  32. سلام
    آدرس ایمیل تان را در سایت پیدا نکردم. ممکن است آدرس بدهید من چند سوال دارم برای فایل پایان نامه ام. ممنون

  33. چطوری میشه یه مطلب رو توی فایل وورد نوشت که موقع پرینت چاپ نشه؟

    مدير پاسخ در تاريخ بهمن ۱۶ام, ۱۳۸۹ ۱۱:۴۲ ق٫ظ:

    سلام
    برای چی می‌خواهید همچین کاری انجام دهید؟!
    می‌تونید با فونت همرنگ زمینه بنویسید. برای این کار بهتر است از یک استایل مخصوص استفاده کنید که برای برگرداندن آن به حالت عادی مشکل نداشته باشید.

  34. تشکر از راهنمایی که کردید. البته منتظر جواب سوالات ۲ و ۳و ۴ هستم.

  35. جناب بلاغی
    از سؤالاتی که در این زمینه پرسیده‏اید، بر می‏آید که شما با برنامه ورد کار کردید و تجربه‏های زیادی دارید.
    در این مورد به عرض برسانم که مشکل عددهای پاورقی در برنامه ورد یکی از مشکلات غیرمنطقی برنامه ورد هست. چرا که در متن راحت می‏شود عددها را تبدیل به فارسی کرد ولی در پاورقی به این راحتی‏ها نمیشه.
    من در نظر داشتم در آموزش‏های آینده به این مسئله بپردازم که هنوز موفق نشدم متن آموزشی آن را آماده کنم ولی در آینده نزدیک به این مسئله خواهم پرداخت.
    اما برای اینکه مشکل شما رو به صورت خیلی فوری و سرپایی حل کرده باشم باید بگویم یک استایل در فهرست استایل‏ها وجود دارد به نامه Footnote reference که شما می‏توانید با بلوک کردن عدد یک پاورقی به این استایل دسترسی پیدا کنید. اگر در قسمت تنظیمات، فونت Badr را برای All srcipt این استایل انتخاب کنید، اعداد در پاورقی به صورت فارسی درج خواهند شد.
    تا یک آموزش جامع و کامل شما رو به خدا می‏سپارم.

  36. با سلام
    من از شهر بمبئی هندوستان با شما تماس می گیرم. بنده در یکی از دفاتر جمهوری اسلامی ایران کار می کنم و با برنامه ورد زیاد سر و کار دارم. مشکل بنده در پاورقی است.
    ۱. شماره‌ها در پاورقی (نه در متن) به انگلیسی می ‌آید.
    ۲. پس از شماره‌ پاورقی اگر خواسته باشم مثلا به جای نقطه از پرانتر ۱) استفاده کنیم یا علامتی دیگر بگذارم چگونه می‌شود تغییر داد.
    ۳. اگر خواسته باشم فقط فونت شماره پاورقی را تغییر دهم چه باید کرد؟
    ۴. اگر خواستم باشم فونت شماره پاورقی (درمتن) را تغییر دهم چه باید کرد؟
    لطفا راهنمایی کنید.

  37. سلام و ممنون از راهنماییتون ولی من میخوام کتاب شعرم رو ستون بندی شعرهاشو بر اساس جدول درست کنم ولی حالا که میخوام هر و فوتر بزارم و عکس حاشیه رو درون اونا بزارم تا در هر صفحه تکرار بشه هدر و فوتر رو وقتی ارتفاعشو زیاد میکنم جدول من میره پایین چطوری هدر رو تنظیم کنم که جدول تکون نخوره

  38. دوست عزیز! پاسخ خودتون رو می‏تونید در این قسمت ببینید:
    http://weblog.aleyaasin.ir/?p=87

  39. سلام
    من میخوام یک کتاب شعر برای یک نفر تایپ کنم ولی نمیدونم چطوری و از کدوم شیوه برای تنظیم صفحه ها استفاده کنم که در یک صفحه هم بتونم شعر بنویسم و هم پاورقی ایجاد کنم شما میتونید کمکم کنید که چطوری کتاب رو برای آ۵ تنظیم کنم و سرفصل ها و صفحه بندی اونو تنظیم کنم و همچنین یک حاشیه که یک عکس انتخابی از خودم هست رو در تمامی صفحه ها تکرار کنم اگه میشه یک فایل ورد برام تنظیم کنید و برام بفرستید مطالب آموزشیتون رو خوندم ولی متوجه نشدم خیلی ممنون میشم کمکم کنید
    خیلی ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code