چگونه ستون‌ بندی فارسی داشته باشیم؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

سؤال بازدید كننده محترم جناب آقای فرشید این بوده:

من وقتی می خواهم متنی را به دو ستونه تبدیل کنم ، ستون ها برعکس می شوند، یعنی قسمت اول متن من در ستون دوم و قسمت بعدی متن در ستون اول قرار می گیرد، لطفا راهنمایی کنید.

و اما جواب:

در واقع، این طور نیست كه قسمت اول متن شما در ستون دوم شما قرار بگیره بلكه طبق تنظیمات پیش‌فرض فایل شما، كه همون تنظیم صفحات به صورت چپ به راست هست، ستون‌بندی پیش‌فرض شما هم به صورت انگلیسی یعنی از چپ به راست نمایش داده می‌شه.
برای رفع این مشكل كافی هست كه حالت نمایش صفحات خودتون رو به فارسی تبدیل كنید.
برای این كار، به اینجا برید:

File> Page Setup… > Layout

حال در قسمت Section direction گزینه Right-to-left را انتخاب كنید.
با انتخاب این گزینه حالت نمایش صفحات شما به صورت فارسی تنظیم می‌شود و خواهید توانست ستون‌بندی‌هایی با شیوه فارسی ایجاد كنید. یعنی ستون اول در سمت راست و مابقی ستون‌ها در سمت چپ.

نكته: برای اینكه اندازه دو ستون شما با هم برابر باشد، در انتهای ستون دوم از گزینه Insert>break>continuous استفاده كنید.
موفق باشید.

8 Comments

  1. با سلام مجدد
    متاسفانه بازم حل نشد مشکلم.کلافم کرده این پاورقی ها
    برای ستون اول اعداد 1و2 رو می ندازه و برای ستون سوم اعداد 3و4 می ندازه
    اینم عکسش: http://uupload.ir/files/n1bb_capture1.png
    ممنون که رسیدگی می کنین

  2. با سلام
    طبق آموزشتون جلو رفتم و تنظیمات page setup رو انجام دادم ولی کماکان مشکلی که در عکس معلومه رو دارم.لطفا راهنماییم کنید.
    http://uupload.ir/files/eb5_capture.png

    • سلام
      بر روی جدول راست کلیک کنید و گزینه
      Table properties
      را بزنید. در آنجا هم باید گزینه ای که برای راست چنین کردن جدول هست انتخاب کنید.

      در ضمن جدول شما مشکل دیگری هم دارد: برای درج شعر باید هر سطر از شعر را در یک ردیف از جدول تایپ کنید.
      برای آشنایی بیشتر به آموزش درج شعر ۱ و ۲ مراجعه کنید.

  3. باسلام
    خیلی ممنون از راهنمایی های خیلی خوبتون واقعا کمک بزرگی بهم کردید.
    باتشکر

  4. خدا خیرتون بده خیلی مشکلم حل شد

  5. ایول کلی اعصابم برا رفع این مشکل بهم ریخته بود
    ممنون

  6. خییییییییییلییییییییی ممنون. من به اون بخش رفتم اما اصلا به right to left توجه نکرده بودم . داشت اعصابم به هم می ریخت که مطلب شما به دادم رسید

  7. یک دنیا ممنون. تین مشکل منم بود. مشکلمو حل کردید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *